Μπελγκρέιβια - Julian Fellowes

12.11.18




Την παραμονή της μάχης του Βατερλό, η αφρόκρεμα της Βρετανίας συγκεντρώνεται στις Βρυξέλλες, σ’ έναν χορό λαμπρό όσο και τραγικό –πολλοί από τους νεαρούς που διασκεδάζουν εκεί την επόμενη μέρα θα πέσουν νεκροί στη μάχη.
Εκείνη η νύχτα, όμως, θ’ αλλάξει τη ζωή και της όμορφης Σοφίας, κόρης του φιλόδοξου εμπόρου Τζέιμς Τρέντσαρντ…
Είκοσι πέντε χρόνια μετά, οι Τρέντσαρντ ζουν στην ακριβή συνοικία της Μπελγκρέιβια –εκεί που η αριστοκρατία συνυπάρχει με τους ανερχόμενους αστούς, όπως οι ίδιοι. Έχουν πλούτη, δύναμη… κι ένα μυστικό: δεν θέλουν να μιλούν γι’ αυτό που συνέβη στη Σοφία εκείνη τη νύχτα.
Το Μπελγκρέιβια είναι η ιστορία αυτού του μυστικού, που ψιθυρίζεται πίσω από τις κλειστές πόρτες της όμορφης συνοικίας και ενώνει, παρά τη θέλησή τους, δύο οικογένειες και δύο τάξεις κάτω από το άγρυπνο βλέμμα των υπηρετών τους. Ενός μυστικού που, αργά ή γρήγορα, θα έρθει στο φως…
Μια εκπληκτική ιστορία φιλοδοξίας, έρωτα και προκατάληψης στο Λονδίνο του 1840.
(από το οπισθόφυλλο)




Η Μπελγκρέιβια είναι ένα βιβλίο που ήθελα απελπιστικά πολύ να αποκτήσω όταν κυκλοφόρησε. Και τελικά μου το έκαναν δώρο. Το βιβλίο αυτό, παρ' ότι το ήθελα διακαώς, έμεινε πολύ καιρό υπομονετικά στη βιβλιοθήκη μου, γιατί με πέτυχε σε μία περίοδο που δεν ήμουν πρόθυμη να διαβάσω. Μέχρι που έφτασε η στιγμή να το πιάσω στα χέρια μου και να του δώσω τη σημασία που του άξιζε...
Θα ξεκινήσω λέγοντας πως το ήθελα τόσο πολύ, γιατί η ιστορία ξεκινούσε στις Βρυξέλλες, μία πόλη που πραγματικά λατρεύω και νιώθω τόσο συνδεδεμένη μαζί της, όπως επίσης είχε ως κομβικό σημείο τη μάχη του Βατερλό, για την οποία έχω διαβάσει τόσα πολλά, αλλά έχω κιόλας επισκεφθεί το μέρος. Η ιστορία πράγματι ξεκινούσε από τις Βρυξέλλες, όπου όλη η καλή κοινωνία της Βρετανίας θα πήγαινε σε ένα λαμπρό χορό. Ο Τζέιμς Τρέντσαρντ δεν ήταν παρά ένας έμπορος, αλλά απίστευτα φιλόδοξος, που ήθελε να αναρριχηθεί κοινωνικά, χάρηκε πολύ όταν είδε πως ανάμεσα στους επιφανείς καλεσμένους στο χορό ήταν και ο ίδιος με την οικογένειά του. Φυσικά τις προσκλήσεις τις όφειλε στην κόρη του, την πανέμορφη Σοφία, καθώς ο ανιψιός της οικοδέσποινας του χορού ήταν πολύ ερωτευμένος μαζί της. Την επόμενη μέρα, η μάχη του Βατερλό θα αλλάξει τα πάντα...
Από εκεί και έπειτα ξεκινάει να εκτυλίσσεται μία ιστορία με πολλά μυστικά, φυλαγμένα για χρόνια. Ο τόπος μεταφέρεται από τις Βρυξέλλες στο Λονδίνο, ο κύριος Τρέντσαρντ έχει καταφέρει να αναλαμβάνει σοβαρές δουλειές και να είναι ο εργολάβος που οικοδόμησε ολόκληρη τη συνοικία της Μπελγκρέιβια του Λονδίνου και να είναι λίγο πιο αποδεκτός κοινωνικά στα μεγάλα σαλόνια. Από την άλλη πλευρά, η γυναίκα του καίγεται συνεχώς από το μυστικό που κρατάει για πάνω από είκοσι χρόνια, ενώ μία τυχαία συνάντηση θα την κάνει να αναστατωθεί και να βρεθεί σε μεγάλο δίλημμα. Τα γεγονότα ωστόσο τρέχουν με τέτοια ταχύτητα, που είναι θέμα χρόνου να αποκαλυφθεί η αλήθεια, η οποία μπορεί να είναι επικίνδυνη και καταστροφική για τους Τρέντσαρντ, καθώς παράλληλα κάνει την εμφάνισή του μυστηριωδώς ο κύριος Πόουπ, και όλη η καλή κοινωνία της Μπελγκρέιβια συζητάει για αυτόν και όλοι αναρωτιούνται ποιος είναι ο ρόλος που παίζει.
Η ατμοσφαιρική διήγηση του Julian Fellowes με ταξίδευε, οι περιγραφές των φορεμάτων, των χώρων, των οικοδομημάτων, οι καλοί τρόποι των ανθρώπων αυτής της εποχής... Ήταν πραγματικά δύσκολο να μην παρασυρθώ από τη δύναμη της τέχνης που αναδυόταν μέσα από το κείμενο. Στην πραγματικότητα, οι λέξεις έρεαν τόσο αβίαστα από τον συγγραφέα, που δε γινόταν να αφήσεις το βιβλίο από τα χέρια σου. Θα το χαρακτήριζα ένα πραγματικό «page turner». Με αυτό εννοώ πως όταν ξεκινούσα να διαβάζω, κάθε φορά κατέληγα να βρίσκομαι πολλές σελίδες πιο πίσω, χωρίς να το έχω καταλάβει καν. 
Ένα δυνατό plot twist περιμένει τον αναγνώστη στο τέλος, κάτι που εμένα προσωπικά με λύτρωσε, όπως υποπτεύομαι ότι θα κάνει και στους υπόλοιπους αναγνώστες. 
Με το κλείσιμο του βιβλίου, συμπέρανα πως ήταν δίκαιος ο πόθος μου να αποκτήσω το συγκεκριμένο βιβλίο. Το απόλαυσα και θα το πρότεινα με σιγουριά σε όσους αγαπάνε τα αναγνώσματα εποχής.




Ταυτότητα του έργου:

Συγγραφέας: Julian Fellowes
Εκδόσεις: Κλειδάριθμος
Σελίδες: 542
ISBN: 978-960-461-736-4
Μετάφραση: Χριστίνα Σωτηροπούλου


You Might Also Like

6 σχόλια

  1. Πρέπει να είχαμε συζητήσει ξανά για την Μπελγκρέιβια, στο παρελθόν... Είναι ένα βιβλίο που από το εξώφυλλό του και την περιγραφή του σε προδιαθέτει θετικά να το διαβάσεις. Χαίρομαι πάρα πολύ που ικανοποίησε τις προσδοκίες σου τελικά. Μου αρέσουν κι εμένα τα βιβλία εποχής, και σχεδόν ποτέ δε σε απογοητεύουν.
    Καλή εβδομάδα μικρή μου! (Πάω πιο πίσω να διαβάσω και όσα έχασα, γιατί αυτές τις μέρες είχαμε δουλειές στο σπίτι και δεν πρόλαβα να διαβάσω για το θέατρο)
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μου έχει συμβεί αρκετές φορές να απογοητευτώ με κάποιο βιβλίο που ήθελα πολύ. Ευτυχώς η Μπελγκρέιβια δεν ήταν ένα από αυτά. :)

      Διαγραφή
  2. Αναστασία χαίρομαι για τις αναγνωστικές σου επιλογές. Μία προς μία ξεχωρίζουν για κάτι ιδιαίτερο που θέλουν να πουν. Δεν το ξέρω το βιβλίο αλλά με την παρουσίασή σου μου γέννησε εντυπώσεις θετικές. Πολύ ωραία παρουσίαση. Το κρατώ στη λίστα μου.
    Εύχομαι μια όμορφη βδομάδα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι βέβαιο πως μου αρέσουν τα μυθιστορήματα που σε ταξιδεύουν στο χρόνο, γι' αυτό και σίγουρα αυτό το βιβλίο μου άρεσε πολύ. Εάν σου αρέσουν κι εσένα αυτου του είδους τα αναγνώσματα, η Μπελγκρέιβια είναι μια πολύ καλή επιλογή! :)

      Διαγραφή
  3. Θυμάμαι πόσο πολύ το ήθελες... Και χαίρομαι που σου άφησε καλές εντυπώσεις στο τέλος. Περιμένουμε και νεότερα σύντομα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Στην παρέα των Top Blogs